MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

3v...i korthet

Kategori: Allmänt

Då e jag här igen....Min mor drabbades av en sjukdom för 2v sedan...eller 3 nästan.Stroke.
Har varit en väldigt jobbig period där jag inte sov på ca 1v....men har ju haft människor omkring mig som tur e. Och sömnpiller. Så från det samtalet är inget det samma. Hon e fortfarande inte bra. Och har detta hänt 1gång så kommer d igen. Så jag har d i tankarna varje dag. Att snart kommer nåt att hända igen. Klump i magen.
Hjärtinfarkt eller stroke. För mycket stress i henne. Och det skadar mig.Enormt

Sen har d varit Landvetter,promenader mm. Denna veckan var d mycket Lamm,Ruby.
I helgen var jag o Ruby i stockholm,på en kryssning. Såg WASP.
Hade askul. Lite för kort kväll bara..jag blev lite för full:(
Men önskar jag kunde spola tbx tiden iaf..Göra om d hela. Men vilken spelning.Intimt. Underbart folk överallt. Bäst var nog dagen efter,just när jag skulle köpa den billigaste maten o kaffe,och kassören drog mitt kort kommer en kille fram,räcker mig ett kort.Värde 245kr.
Jaha..bara så.
SÅ d var bara att välja o vraka mat för summan. Blev en del:) Varför just JAG...av 2000 pers, e en bra fråga.
Nu e man hemma.Tidigare än trott.Vi skulle sova över men kom hem inatt.Jobbig resa.Som fan.11h har man kört..själv. Lika långt som ner t budapest nästan.

Ont i handleden med. Som fan...kan inte göra nåt i princip.
Blev bjuden hem t lammet ikväll,men jag kan inte köra bil med handen.
Lammet ,lammet...återkommer alltid till varandra. Tog en öl ihop i tisdags. Nice nice. Han gör mig glad som fan..o jag han.För glada kanske. Jag vet inte..inte nåt.Men han skämde bort mig lite i veckan. Vad har hänt?? alla mina ord om snålhet gick lite in i huvudet..Vad vet jag. ..Kände mig plötsligt någon iaf. För jag ger alltid.
Men ja...imorn får man iaf träffa Björken som varit i Stockholm hela veckan han med o spelat.
Inatt har jag bara varit helt solo..Konstig känsla. Imorn får man även se sin tös,som jag pratade med i fredags,och som inte alls lät som hon brukar.Lät jätte ledsen. Jag blev jätte ledsen för det. Får prata med henne imorn.
Sen blir d väl fullt upp...Middag med vännerna som vanligt.Klassiska rutinen. Tack o lov.Kalas på lördag med. Sen kanske träffa en gammal kompis på kvällen. Men ja..längtar iaf t imorn.
Nu blir d natten...Med en klump i magen för att AF e för på mig. Stressar mig...Det ska de inte göra,inte som de gör nu.
 
/0329

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det är ju helt rätt att det ställs krav på motprestationer från samhället, om man ska leva på samhällets pengar.

    2012-10-29 | 16:23:41
  • Anonym säger:

    Instämmer! Verkar inte vara någon arbetssökande person det här utan mer nån som bara vill festa och slippa ta ansvar för något annat än sitt stora ego.

    2012-10-29 | 17:55:40
  • Anonym säger:

    Moget att kommentera utan att våga visa vem ni är! De måste va lätt att sparka på nån som redan ligger ner va? förstår att ni inte vill visa era riktiga identiteter! Mvh Ruben

    2012-10-31 | 15:34:38
  • Anonym säger:

    Det spelar ingen roll vem jag är. Jag vet inte vem du är. Jag tycker fortfarande att samhället ska ställa högre krav på människor. Har råd, ork och möjlighet att åka på kryssning för att supa ligger man inte ner. Då är det ju bara slappt att tycka att man blir pressad. Det finns många människor som verkligen behöver bidrag, men dom skulle aldrig komma på tanken att göra nåt liknande. Dom skulle heller aldrig ha råd med det. Ej heller skulle dom ha råd att ha bil mm. Det finns ett jobb för nästan alla. Många arbetslösa som jag kommit i kontakt med tycker att "dom får inget jobb" men har heller inte gjort speciellt mycket för att hitta en anställning. Klart att AF ska göra så mycket dom bara kan för att få ut folk i arbetslivet. Det ska inte löna sig att gå hemma. Hoppas verkligen att moderaterna vinner valet 2014. För Sveriges skull.

    2012-10-31 | 19:07:09
  • Anonym säger:

    "Få jobb", roligt uttryck. SKAFFA jobb heter det. Vissa verkar tro att af ska knacka på dörren och antingen bara ge bort en utbildning eller ett jobb utan att den som låtsas söka jobb behöver göra någonting. Af FÖRMEDLAR jobb, dvs erbjuder kontakter i form av arbetsgivare (givare betyder den som ger, förmedla betyder den som erbjuder kontakter od) en jävla skillnad. Om man har barn borde det lugga i allas intresse att kunna leva på en lön istället för småslantar och bidrag och begagnad skit. "Vad jobbar din mamma med?" just det..

    2012-11-01 | 00:48:27
  • Anonym säger:

    Jag är fullt medveten om vad AF gör! Och framförallt vad dom inte gör! Ni som skriver har antagligen jobb, men det hade vart intressant och höra när ni själva vart arbetslösa, om ni ens har varigt det? När behövde ni söka jobb senast? Och framförallt har ni någon gång i livet vart i någon form av psykisk kris? Har ni själva vart arbetslösa under en längre tid och haft svårt att få arbete?.. Antagligen inte.. För har ni inte det så kan ni aldrig förstå hur det är att leva utan jobb! Tror ni seriöst att folk vill vara arbetslösa? .. Det är ett psykiskt helvete kan jag meddela! och bara för att man åkt på en kryssning eller vad fan som helst så behöver det inte betyda att man lever på bidrag och utnyttjar systemet eller att man har gott om pengar! Hur lite eller mycket man en har, så kan man spara ihop för att kunna åka på den där resan man vill åka på, precis som att ni själva sparar pengar för att kunna åka någon stans eller göra det där lilla extra ni vill göra eller liknande, punkt slut!... Mvh Ruben 19870407... ( För övrigt så kommer jag inte svara på något inlägg så länge ni är små fega muppar som inte vågar visa era ansikten )

    2012-11-01 | 02:18:24
  • Anonym säger:

    Hellre än mamma som finns där för sitt barn och har massa tid med sitt barn än en mamma som jobbar ihjäl sig. hämtar barnet på dagis 5.stressad och lägg dax 7. . .
    sen undrar jag varifrån du har fått att hon går på bidrag och vet du ens varför hon står där hon står?
    lätt att klanka ner på folk man inte har en aning om. .

    keep on the good work msevl!

    2012-11-01 | 03:17:22
  • Anja säger:

    Fin blogg med avundsjuka kommentarer. lev livet och festa på för en dag sitter du där med man hus och Volvo:-)

    Hoppas du får ett jobb snart men så länge du kan försörja dig och ditt barn förstår jag inte varför folk klagar.
    du tar ett stort ansvar!

    Vet hur det är. känner igen mig:-)
    vet hur det är att vara ensam singel mamma.

    Pappor ska man inte glömma heller. de finns där ute på krogarna. för ofta nuförtiden. Men det var så jag mötte min gubbe!

    ha det fint. mvh Anja

    2012-11-01 | 03:24:31
  • Anonym säger:

    Om man inte har jobb så har man ingen lön. Då är det väl inte svårt att räkna ut att det finns bidrag med i bilden. Om man läser bloggen står det ingenstans om att du gör något annat än att sova och festa. Du verkar leva ett väldigt ansvarsfritt liv där de pengar du kanske sparar går till nöjen till dig själv. Varför åkte du inte med ditt barn på resa? Varför spenderar du inte pengar på barnet istället? Och psykisk kris är väl inget tillstånd då man orkar va ute på stan hela tiden? Springa på Ikea och roa sig med psykisk kris? Låter påhittat. Något psykologiskt är det säkert men det låter mest som rädsla för att jobba. Man kan väl jobba deltid eller jobba på helgen eller annat. Finns inget som säger att alla som jobbar inte har tid för sina barn!! Dumheter. Barnet skulle nog må bättre av att känna att sin mamma hade en inkomst. Man kan ju inte säga att det är så jobbigt att vara arbetslös om man inte väldigt aktivt försöker göra något åt det. Klart det inte är kul att vara arbetslös!!

    2012-11-01 | 07:17:39

Kommentera inlägget här: