MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

HUND

Kategori: Allmänt

Fått 4L mat av en kompis...Mycket gott:)
Mest suttit i kö idag...sen Linné o klippa klor på hunden. Hon som jobbade där fick en tår i ögat. Pga övervikten.
Han e ca 20 kg för stor. Han kommer inte att leva länge tyvärr..inte om han inte bantas ner. Jag har fått honom att bli lite slimmare på bara 2v. Är mycket stolt. Har fått höra en del komplimanger,men mest arga blickar...
Dock e d inte min hund så jag tog inte åt mig. Folk tycker bara enormt synd om honom. Han kan inte ens slicka sin bak. Sorgligt.Han försökte...gick inte. Så han släpade röven i gräset ist.
Ja,vetrinären bad mig kidnappa honom o få ner sin övervikt. Jo,tack...skulle jag gärna gjort. Det e inte svårt.Mindre mat, lite spring,men inte mycket...Hans hjärta pallar ju inte...
Ja...d e svårt d där. Eller inte alls. Bara man ger en hund sin mat o inget annat. Tuggben,that´s it.
Jag har dock lyckats få ner vikten bra.
Han vägde 76kg nu...när jag fick honom låg han på ca 80. Och han ska väga ca 40-50. Vetrinären kollade upp tassar o benstomme,och sa att han inte ska väga över 50 iaf. Hon fick en tår i ögat o bad mig återkomma om hur d går för honom.
Sen blev d LIDL för mig...sen mat,snart Kortedala o lämna hund o städa lite, sen på Middag o dricka hos Ray.
Sen får vi se.....

Och så ska jag o exet ta en öl om nån vecka.Nice..
Börjar bli überstressad...

Adios..Xxxx

Kommentarer


Kommentera inlägget här: