MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

S-O-S

Kategori: Allmänt

Exempel på samtal till 112

Samtal 1

(Operatören): Sos 112 vad har inträffat?

(Den som ringt): Vilken dag är det idag?

 

Samtal 2

(Operatören): ”Sos 112 vad har inträffat?”

(Den som ringt): ”Hela Kista Tower stirrar ned i mitt vardagsrum.”


Samtal 3

(Operatören): Sos 112 vad har inträffat?

(Kvinna som skriker): Nu är jag så jävla förbannad, här har man lagat mat i över 1 timme och han säger att det smakar skit.


Samtal 4

(Operatör): Sos 112 vad har inträffat?

(Den som ringt): Du måste hjälpa mig.

(Operatör): Vad behöver du hjälp med då?

(Den som ringt): Jag är så förbannat kåt.


Samtal 5

(Operatören): SOS 112, vad har inträffat?

(Den som ringt): Jag behöver polishjälp.

(Operatören): Vad är det som har hänt?

(Den som ringt): Jag vet inte.

(Operatören): Du vet inte?

(Den som ringt): Nej, Jag vet inte.

(Operatören):Men... vad behöver du för hjälp av polisen?

(Den som ringt): Ja, det är min syster som säger telepatiskt til mig att jag skall ringa polisen.

(Operatören): Då får du ringa på annat nummer.

 

Samtal 6

En kille ringer och vill ha en ”pulverrökare”. Operatören frågar om han menar ”pulversläckare” och om det brinner någonstans.

(Den som ringt): Nej, det är knark som jag vill köpa, vart har jag kommit?

När operatören berättar att det är 112 – polis, ambulans och brandkår lade den andre snabbt på luren.


Samtal 7

En man ringer in om sin mamma som har ont i magen. Operatören tar uppgifter och frågar vad mamman heter. Sonen svarar på bred värmländska:

"Jag bokstaverar - S som i såg, Y som i yxa, N som i nitar två gånger, Ö som i....som i... ölflaska, V som i vinkelslip och E som i....som i... EK!"

Kommentarer


Kommentera inlägget här: