MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

Min tid på Sonisphere

Kategori: Allmänt

Fredag:

Upp tidigt. Ner till restaurangen o åt frukost,sen drog vi. Väldigt viktigt att komma i TID (8.30) Vi kom dit,och fick vänta på röven ett bra tag. Varmt. Vid 10 började vi jobba. 10!!!! kunde fan tagit sovmorgon....
Vi la häxagolv,klädde staket, fixa flaggstång (fyyy fan vad tungt!!) I STEKVÄRMEN.Sen tejpade vi en bra del...o ännu mer staket fix. 20.30 kände jag att ne..nu drar jag fan hem....Ak hängde på,o vi sa hejdå t de andra...12h pass...vad fan..man får inget betalt ändå..så 30min kan de inte klaga över...Maten var god.Fick 2 maträtter på Wärdshuset/dag. Gratis kaffe/the. På lunchen ville jag till HM. fick 45min rast,men eftersom allt var oorganiserat kände jag att de kommer inte sakna oss även om vi e borta 5h...Så vi åt o jag körde till stan. Vi var borta 1,5h. Kom tbx och jobbade vidare. Ingen saknade oss ändå..hehe...
Sen fick jag order att göra rent Slayers o Iron maidens kylskåp:)
Satt en del i Alice Coopers loge o rökte,Satt i Tommy Lees soffa o gned röven mot den. Satt i Iggys fåtölj..
Vi hade ett väldigt roligt gäng att jobba med. Dock gillade jag inte ledaren Erik. Ingen av oss. Men till slut mot kvällen började han skratta åt mina skämt,och då var han OK...
Iaf så drog vi hem. Ville till Rockbaren i stockholm,men jag var helt slut. Först köra 6h dagen innan sen jobba 12h...jag deckade.

Lördag:

Upp vid 9. Åt frulle...Sen tbx till rummet o sov. Vi vaknade runt 13. Fick mess av Chrille. De var på väg till festivalen o ville väl träffas. Utanför fönstret ösregnade det.Herre.dagen innan var d ju DÖvarmt. Vi åkte en snabbis t stan...Vi tog d lugnt..duschade,förfestade lite...sen ringde vi taxi vid 5. Kom dit 5.30....MASSOR AV FOLK som drog..Pga regnet. Som tur var hade vi paraply. Fick reda på sen att d var paraplystop. Jaha... Jag smugglade med mig ett pytte paraply som jag gav till AK. Själv hade jag mini shorts,en skinnjacka o keps. Det var mitt skydd. Gick till Valle o bad om regnskydd. Fick 2....Eftersom d öste ner ( d var tydligen regnrekort just då i stockholm) så tog jag på mig min..GRÖN..sexigt....
Letade efter Erik,Chrille,Exet...men ingen man kände...Iofs så såg alla lika osexiga ut som en svamp. Alla hade ju regnponcho. Såg lite av Alice Cooper. Sen Mötley crüe....Jävlar vad glad jag var där. Förstår inte varför de spelade på lilla scenen dock. Alldeles för mycket trängsel. Alice Cooper hade hälften av den pupliken.
Chrille fick jag tag på till slut, ville att han sulle komma dit där jag var.Men nopp. SÅ jag sket i han ganska fort.
Mötte en rolig prick som jag hängde med några timmar. Första killen jag hör säga att hans klocka tickar...alltså han vill ha barn. Man blir som ett frågetecken.  Såg nästan bara 2 pers framför mig på hela festivalen. Jag kan tydligen inte släppa en person.
Vi drack massa öl. Jag blev lullig-full. Sen efter Maiden drog vi. Fick inte tag på nån på mobilen heller.Överbelastat.Mitt ex fick mina mess dagen efter.Haha...Jag som ville låna pengar av han.
Iaf så drog vi vid 22,som resten av folket.I Spöregn,minishorts,keps som regnade...Vi ville GÅ hem men visste ju inte hur man gör d..så vi skulle ta en taxi. Men mitt i gången möter jag en kille som apr inget börjar prata med mig.Efter en stund visade det sig att han bodde på Lidingö-Som vi...o efter en stund till visade d sig att han bor på samma gata som vi. VAD E ODDSET???? Vi går bland 30000 folk o just han..Hmmm...så vi gick med han hem.Fast han gick t sig o vi till hotellet. DÖDA. ont överallt. Kom hem 00.

Söndag:

Nallen ringde 7...snoosade till 7.45. Åt frulle vid 8.. vi tog d lugnt.(Tog på mig mina festarstövlar. Ja,man kan ju säga att d var lerigt överallt)Visste ju att vi inte kommer att börja jobba 9iaf.
Så vi kom till incheckningen 9.10. Ingen som sa nåt. Vi fick ändå sitta där ett bra tag. till 10 ca.
Sen hamnade vi med Magnus o Jonas. De var vår ledare.Underbara killar.Kommer alltid minnas de. Magnus såg på mig att jag var död,så jag behövde knappt göra nåt...hehe...de andra fick jobba arslet av sig ett tag.
Sen efter lunch fick vi order att fixa chefernas ställe. Allt skulle skruvas isär.Alla hyllor,alla bord skulle ut,allt. Då allt d skulle ner till Gbg-Way out west. Så jag fick en skruvdragare o hade skitkul. Nu fick man se hur "De högsta cheferna" har d på en festival. Det var riktigt kul. Vid 20 var alla klara. Och vid 8.30 fick vi gå,men innan d fick jag för mig att gå till stora scenen o kolla lite. Hittade 1 par handskar som tydligen tillhörde Alice Cooper (såg d på bilderna) sen hittade jag ett paraply vid slayers loge:)
 Alla vi fick varsitt festivalarmband. Sen hem o nana. Vi kollade tv sen blev jag sugen på kakor. Åkte tilll macken o shoppade lite sen hem o glo film. Deckade vid midnatt.

Måndag.
Satte larmet på 9. Frukosten skulle ju vara till 10-11. Trodde vi. Jag gick ner o där fanns ju inte en käft. Frågade snällt om de hade en macka över o lite pålägg. Så vi fick 4 mackor o dricka. SJUSST. sen packa,och så drog vi.
Ösregn halva vägen hem o svetten rann på mig som fan. Tänkte bara på krocken. Men hem kom vi. 18.45 kom exets mor o lämnade sessan. Hon undrade hur jag mådde efter krocken..Hmm.som att hon bryr sig?? svårt att ringa o höra hur d gick när d väl hände?yeye..dåligt...dåligt.

Idag har jag varit o lämnat sessan på dagis,sen amv,sen landvetter o lunchade o tjötade. Var på backaplan o lämnade tbx en del kläder pga pengarbrist,var hos exets mamma o lämnade en del saker. Fan vad trevlig hon var idag då..Hmmmm....

Imorgon blir d fika med Jan.Sen vet jag inte så mycket mer.Jo,bilen ska lämnas tillbaka..FAAAAn.
Lördag e d party. Tack tilll mitt ex som tar sessan 1 dag tidigare:)

Trots mycket klagande över festivalen,så e jag jävligt glad att jag gjorde d. En kanon erfarenhet. Jag ska göra om detta nästa år. Sweden rock,sonisphere o metaltown. Fan..man får ju gratis biljett o mat. Ne,d var verkligen värt d hela. En kanonsemester. Fast man fick fan gå flera flera mil/dag.

Puss o kram till er alla,vilka ni nu e.
 Nu ska jag sova.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: