MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

En sjuk behöver inte alltid SE sjuk ut

Kategori: Allmänt

Jag är sjuk. Är deprimerad,har ångest,stress syndrom,panikattacker och ser frisk ut.
För andra. För mig ser jag sjuk ut. Visst kan en deprimerad människan le,se lycklig ut,vara glad. I andras ögon.
Men i ens egna ögon gråta inombords och må illa. Må illa av livet,av allt folk. All stress.
Jag hoppas på rätten till sjukpenning. Jag har kämpat för det.

Tragiskt hur folk behandlas av FK. Undrar hur många procent sjuka inom FK som får avslag.INGA.
Och det roliga är att det är Många som är sjukskrivna inom just F.kassan.

All stress detta skapar, för jag själv skakar av stress ofta. Jag vill bara vara. Orka vara.När min dotter är på dagis orkar jag inte med något.

Många är sjuka. Sluta pressa de, så de får det ännu värre. Hjälp de istället. Erbjud något! Resor till värmen, gymkort,kurser,kurser i värmen mm

Många får ett brev hem "Du får avslag"som jag fick 2v innan jag skulle få förlängning. Inget annat fick man.
Ingen hjälp,ingen farväl.

Och så undrar de varför man vill dö..
Alla orkar inte

Allt detta för en statistik.

Kommentarer

  • Gunilla säger:

    Håller med!!

    Du skriver kanonkul!

    2009-11-23 | 01:23:55
  • Elisabet Persson säger:

    Hej, känner så väl igen mig! Först nu är jag på väg att få diagnos: aspbergers syndrom, jag är extremt stresskänslig och efter misshandel i ett förhållande fick jag diagnosen stressyndrom men det håller på att utredas mot Neuropsykiatriskt istället. Men symtomen jag har är ångest, stress, har inget behov av vänner, drar mig undan om någon blir väldigt arg eller ledsen, har svårt med det sociala livet.

    2009-11-23 | 19:28:50
    Bloggadress: http://metrobloggen.se/egenblogg
  • Msevl säger:

    Det är så många har det.Och mycket är för statistiken. Visa utomlands att i sverige har vi minsann inga sjuka. pengar tror jag inte det är i grundet,eftersom vi som "var" sjuka,som tvingas gå på akassa eller soc,kostar ju egentligen samma pengar...

    Sen är det det....mår man enormt dåligt så ska man inte bli nersparkad och lämnad...som man blir.

    2009-11-24 | 01:13:01

Kommentera inlägget här: