MsEvl

Göteborg e la gött! Typ som en KÖRV, Änna! PHP,JSP tracking-code
Forum-Counter

UNGERN

Kategori: Allmänt

Satt hemma o väntade på en polare i torsdags...jag o min chaufför....detta gjorde att jag var sekunder ifrån att missa flyget...flyget åkte 11.55...vi kom dit 11.30...sprang snabbt till bagage inl. de hade stängt för länge sen.jaha...ut t bilen o packade in datorn,gps o laddare i handbagaget....sen tog tag i tösens hand o sprang igenom den enorma kön till incheck o tull....folk fattade noll....o vi hann precis...Flyget var spännande förf tösen...jag tyckte d var OK...förutom strax innan landning. Gupp,gupp...herre...illamående alabama...men d gick ändå ok. Bruden som satt brevid kollade på mig vid landning o jag sa bara att jag hatade att flyga...Hon sa "det syns"..Norsk brutta.
Så eftersom jag inte hade ett bagage att hämta ut var d bara att gå ut. Där väntade killen med mitt namn. Jag hyrde en bil. En Cheva....en 1.4L...d säger väl allt?! Körde 130 till Miskolc,där jag bor...och bilen tål väl inte riktigt d där...Men d e ju 130 som gäller här...Kom fram till huset,och smög in genom port och dörr....Moster o hennes man satt i köket o löste korsord...SURPRICE...
Så här bor vi...och min egen utsikt från balkongen...
Igår efter att vi vaknade promenerade vi till grottbadet...Varit här hundra ggr sen jag föddes...e lika fascinerad...
Sjukt stort,med massa avdelningar...o utedelen e WOW..dock har de bara öppet under helgerna o just idag var d regn.
Allt ligger bakom byggnaderna...alltså i hela berget..
Sen har jag o tösen varit i affärer...som e npgra ggr större här än de stora hemma...
bakelsen har egen avdelning,mjölk,kött mm...
Det e längre än d ser ut...
Godis avd bägge sidor
Smör,mjölk o yoghurt avd.
Bakelser......
Och pengar har man inte heller...hade 5000...som skulle räcka till depon till bilen..för den skulle gå på 3500...hmmm...de drog 4500...kul...500 kr kvar till allt...och då måste jag  köpa kläder o lite skit hem...plus bagage. för jag har bara de kläderna jag kom hit i...för 7 dagar...köpte ett par byxor idag..en tröja...sen allt annat t tösen...d blir ju alltid så. Tur att man bor o äter gratis...måste tanka bil me...herre....men men...e ledsen..vill verkligen bara dra...vill ha min kusin hör...han vet hur min mor funkar..han har stöttat mig lite på facebook...men vi pratar knappt längre..saknar d som fan.vi e lika gamla....
fan..ätit upp alla kakor o chips jag hade på rummet igår...visste att jag skulle köpt mer sånt idag...men ne....
usch..e så arg o ledsen att jag bara vill lägga mig i bilen...
Fått reda på varför mitt ex beter sig som han gör mot mig oxå...känns bra...fast alla har sagt samma sak hela tiden...psykologi o inget annat...omedvetenhet...jeje...
fan...ögonen e helt torra..spyan ligger i halsen...tur att min tös har d bra iaf...hon har varit bortskämd...ingen vill låta henne vara..hon e ju som en docka....en mini jag..
Buidapest nästa vecka iaf...skulle bo på hotell,men så blev vi bjudna hem till gudmor...mat o bostad gratis..gött.
Vill gadda klart ryggen..men har inte råd o jag som skulle få rabatt..men d ville han inte ge...och jsg har inte råd med 1200kr. Räknade med pengar från en viss person..Men han har inte råd att ge mig mina pengar..Hmmm..inte mitt bekymmer....jag måste ha mina cash

Kommentarer


Kommentera inlägget här: